Donald ("Don") Yenko 1927 Mayıs ayında doğdu. Yenko Camaro'ların atası olarak bilinir. 1957'de Yenko Chevrolet otomobilleri için bir performans dükkanı açmıştı. Müşteriler performans parçaları satın alabiliyor ya da Chevrolet otomobillerini Yenko'nun mekanikerleri tarafından modifiye edilmiş halde teslim alabiliyorlardı.
Yenko, 1965 yılında tüm zamanların en kötü yol tutuşuna sahip otomobilleri arasında ünlenen Corvair'i modifiye etmekle işe başladı. Diferansiyelinde, yol tutuşunda ve şanzımanında iyileştirmeler yapılan otomobil, 4 Stage halinde üretilmiş ve 4ncü Stage'de 240 bg güce yükseltilmişti. İsmi "The Stinger" (Stingray değil...) olarak değiştirildi ve 1965-1967 yılları arasında 185 adet üretildi.
|
Yenko The Stinger Corvair - Stage 2 |
|
The Stinger Fiyat Listesi |
1967 yılında sahneye Camaro çıktı. Camaro'nun üretilmesiyle birlikte Yenko Camaro SS'lerde modifikasyonlar yapmaya başladı. Öncelikle L-78 kodlu 396 cu in motoru, Corvette lerde kullanılan L-72 kodlu 427 cu in motor ile değiştirirken, arka aks ve süspansiyonlarda da iyileştirmeye gidildi. Ayrıca Chevelle ve Nova'larda da L-72 modifikasyonu ile iyileştirmeler yapan 'usta', bunları sYc (Yenko Super Car) olarak isimlendirmeye başladı.
|
Yenko Camaro |
1970'lerde artan sigorta primleri ve emisyon regülasyonları ile daralan muscla car ailesine Yenko'nun bir armağanı da 1970 Nova oldu. GM'i 350 cu in 360 bg'lik motor koyma konusunda ikna eden Yenko, bu araçta da diferansiyel, şanzuman modifikasyonları yaptı. Toplamda 35 adet olduğu sanılan araç, tam bir koleksiyoner işi...
|
1970 Yenko Nova |
1972'de performans otomobillei üretmeyi durduran Don Yenko, son işini 1981 model Chevrolet Camaro'ya turbo ekleyerek yaptı. 1934 yılından beri sahip oldukları Chevrolet bayiinde 1982 yılında satışa sunulan otomobil 350 cu. in. idi.
1987 yılında Cessna 210 ile Batı Virginia'da iniş yaparken geçirdiği uçak kazasında hayatını kaybeden Yenko, öldüğünde 59 yaşındaydı...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder