Bu işe girişmeden önce bütçenizi kontrol edin ve yeterli bütçeye sahipseniz hepsini birden yapın. Değilse altı kaval üstü şeşhane olur ve harcadığınız parayı da çarçur etmiş olursunuz.
- İlk başta motorun ateşlemesini yapın! Meksefeyi atın, MSD alın! En iyisi Pro billetdir Buji kablolarını değiştirin.
- O pata pata dönen pervaneyi ve termiği atın! Elektrik tesisatınızı düzeltin ve güzel elektrikli bi fan ayarlayın! Devridaiminizi değiştirin (çalışıyorsada gazlayan arabaya onu sıfır alın!) ve müşirlerinizi yazlık kışlık hemen alın mevsim döndükçe kendiniz değiştirin! Burdan iyi bir beygir gelir!
- O iğrenç yamuk yumuk kasnaklarınızı atın, güzel bi takım kasnak getirin. Bu işleme blueprinting denir, dönen aksamların rahat dönmeleri gerekir. (Bu da güzel beygir verir) Ayrıca kayışlarınızın atma derdinden kurtulursunuz ve arabanız hızlanır.
- Arabanın bütün hortumlarını (fren benzin de dahil) en iyi ve metal korumalı olanlarla değiştirin! Külbütör kapaklarını ya aluminyum ya plastik olanlarla değiştirin ki yağ sızmasın yanlardan. Alt yağ haznenizin contalarını değiştirin. Motorda sızıntı ve pislik olabilecek yerleri düzenleyin, bir arıza çıktığında çok faydası olur!
- Gazlayan arabanızın direksiyonunu ufak (Grant) koyun ki yanlayınca rahat çevirin hem biraz daha sertleşir (bilhassa 1965 öncesi arabalarda iyidir), pedalları filan ayarlayın giderken çıkmasın. Vites topuzunuz emanet durmasın vites atarken çıkarsa süpermen gibi poz verir, vitesi atamazsınız size gülerler! Araba düz ise shifterı ayarlatın sıkı yapın veya paraya kıyıp bi HURST getirin.
- Hemen bir rot balanscıya gidin arabayı ayarlatın. Öne biraz negatif verin, kamber caster düzgün olursa aracı kullanmak kolay olur.
- Lastiklerinizin mümkünse hepsi aynı marka ve yaşta olsun, gazlayan arabanın ne olduğu belli olsun.
- Frenlerinizi daha dikkatlice ayarlatın, delco balatalarınızı alın! Dikkat edin yağlama kapama olmasın. Westinghause kaçırmasın diye onun içindeki körüğü ve gerekiyorsa merkezi yeni alın.
- Arabanıza hemen açık bir K&N filtre alın, güzel bir tasla takın! Eksoslarda tek marka var Flowmaster, hemen alın.
- Arabanızda kapak, karbüratör, eksantrik gibi güzel modifikasyonlar yoksa SAKIN Headers almayın! Arabanın üstündeki eksos manifoldu bu sayılanların hepsi yoksa yeter,(bunlar olsada yeter ama güçten hafif çalar diye değiştirilir, 430 beygir 427 Corvette'de manifold vardı unutma!) en fazla short headers takılabilir!
- Headers ısı yapar, bant bir işe yaramaz, seramik kaplı almak lazım. Eğer arabanın içinde ayağınız büyüyorsa headersınızı sökün veya katlanın ! :)
- 4 barrel karbüratörünüz varsa, gaz telini biraz kısa ayarlayın, böylece ilk 2 barrelin hemen açılmasına izin vermiş olursunuz, keyifli olabilir.
- Aracınızın içinde (koltuk altı vs.) mutlaka bir elektirik kesici şalter olsun, gazlarken tel takıldığında müdahale edebilirsiniz, yoksa sizi izleyenlerin anlatacak harika bir hikayesi olur.
- Eğer arka lastik basınçlarınız aynı değilse kalkışta fazla yan olur ve geçilirsiniz, kalkmadan kontrol etmekte fayda var.
Dikkat edin, keyifli sürüşler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder