Bu basit bakımlar tüm motor tiplerinde aynıdır, değişmez. İster 200 cu in bir 6 silindiriniz olsun ister 440 Magnum Mopar ister, 427 Ford Cobrajet...
- Öncelikle motorun çalışması ve rölantisinde bir bozukluk varmı ona bakın. Isınınca nasıl? Soğukken nasıl? En iyisi motorun kaçağı olup olmadığına bakmaktır. Derhal bir vakum saati alıp motora bağlayın. Rölantide 15-20 psi civarında sabit bir vakumun olması lazımdır. Bu vakum klima açıkken veya araç soğukken daha az olabilir tabii ama ısınınca böyle olması şart. Kliması olan yeni tip aracınız klima açıkken hararet yapıyor olabilir, sıcak yaz günlerinde bu hoş olmaz onları hep önceden etüd edin... Vakum kaçağı olan araba yürümez!
- Motorun yağ, yağ filtresi ve benzin filtrelerini atıp yeni alın. Bunları mümkünse Delco alın. V8 lerde 20/50 yarı sentetik yağ kullanın. Motor yeni modelse kapağın üstünde ne marka yazıyorsa onu kullanın.
- Motorun avansına bakın, güzelce ayarlatın. Düşük devirlerde sübaplar vurmasın, pistonunuz delinmesin! Kulağınız orda olsun. Bujilerinizi uygun olan yeni 8 taneyle derhal değiştirin. Kayışlarınızı kontrol edin. En ufak bir sertlik varsa derhal yeni alın.
- Otomatik şanzımanlı aracınızın şanzuman yağını değiştirin. Şaft ıstavrozları ses yapıyorsa, yaptırın.
- Çalışmayan göstergelerinizi yenileriyle değiştirin, yağ basınç ve hararet göstergeleriniz çalışır durumda olsun, bunlar yeri gelir motor yapmanızı önler sizi kurtarırlar.
- Frenler, difransiyel ve varsa kilidinizin (difransiyel kilidi) yağlarını değiştirin ve bakımlarını yapın! Kilit en az her mevsim bir bakım ister yoksa yürümez aklınızdan çıkarmayın!
- Tüm hortumları elden geçirin.
Keyifli sürüşler...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder