19 Mayıs 2013 Pazar

The Autronic Eye // Uzun far fonksiyonu

Seriye Cadillac ile başladık. Yine bir Cadillac post u ile devam edelim. Cadillac GM in marka değeri anlamındaki kalelerinden biri ve en lüks segmenti olarak tanınıyor. Her ne kadar şimdi bu ünvan Buick ile birlikte paylaşılıyor olsa da; Cadillac hep farklı donanım özellikleri ile amerikan otomotiv endüstrisini çağın ötesine taşıyan markaların başında geldi. 

1953 yılında "Autronic Eye" donanımı tanıtıldı. Şimdilerde birçok A+ otomobilde bile bulunmayan donanımın detayı şu; uzun farlar açıkken karşıdan gelen sürücünün farları bir sensör ile algılanıyor, açık olan uzun huzmeler otomatik olarak kısaya çevriliyor, gelen otomobil geçtikten sonra tekrar uzun huzmeler açılıyor. Karşıdaki sürücününü dikkatini dağıtmamak için düşünülen bu donanım 1957 yılından itibaren Cadillac Eldorado Brougham da sipariş edilebiliyordu. 


Aynı yıl "hafızalı koltuk" olarak bilinen ve farklı sürücü konfigürasyonlarını hafızasında tutan donanım da zamanının ötesinde olan diğer bir özellik olarak sunulmaya başlandı. 

1964 yılında tamamen otomatik (ayarlanan dereceye göre otomatik olarak yolcu kabinini ısıtan veya soğutan) klima sunan Cadillac için Kevin Costner'ın "A Perfect World" filmindeki efsanevi sahnesi aklımıza geliyor;






Bu otomobiller bir zaman makinesi... 

18 Mayıs 2013 Cumartesi

The "LAST" Convertible

1976 yılında GM Amerikan otomotiv endüstrisinin 'son' convertible otomobilini tanıtmıştı. 1976 Cadillac Eldorado olarak banttan çıkan bu otomobil daha o dönemde bir koleksiyon otomobili olarak anılıyordu.  Banttan son çıkan aracın plakasını manidar bir şekilde "LAST" yapan GM, 14.000 adet otomobil satmış, bu araçların son 200 adedini ise Amerika'nın 200ncü yılı şerefiyle Bicentennial Edition ismi ile beyaz içi beyaz olarak üretmişti. Tavanı da beyaz olan aracın iç enstrüman panelini ve dash boardunu kırmızı veya mavi seçebiliyordunuz. 



1983 yılında GM yeniden convertible otomobil üretmeye karar verdi. Umalım ki benzer karar değişikliğini, sonlandırdığı markalar için de yapsın. (Pontiac, Oldsmobile gibi...) 


Linkte Nisan 1976 da  GM in Cadillac bölümü tarafından yayınlanan basın bildirisini bulabilirsiniz.

http://www.gmheritagecenter.com/docs/gm-heritage-archive/historical-brochures/Cadillac/NewsRelease_Cadillac_Fleetwood_Eldorado_1976.pdf





9 Mayıs 2013 Perşembe

4. Ayak Drag yarışı 26.05.2013 Pazar Günü yapılacak!


KAYITLARIN AÇILMASI  
29 Nisan  2013 Pazartesi 09:00

KAYITLARIN KAPANMASI  
26 Mayıs  2013  Pazar 12:00

İDARİ KONTROL&TEKNİK KONTROL
26 Mayıs   2013  Pazar 12:00 – 13:00

İLK KOMİSERLER KURULU TOPLANTISI                      
26 Mayıs 2013  Pazar 13:15

BRİFİNG
26 Mayıs  2013  Pazar 13:30  
Yarış mahalli





YARIŞMANIN STARTI  

26 Mayıs 2013  Pazar     Saat 14:00

2013 Yılı Drag Yarışı Takvimi
4. Ayak Mahalli Drag Yarışı  26 Mayıs  2013 Pazar
5. Ayak Mahalli Drag Yarışı  23 Haziran 2013 Pazar
6. Ayak Mahalli Drag Yarışı  07 Temmuz 2013 Pazar
7. Ayak Mahalli Drag Yarışı  15 Eylül 2013 Pazar
8. Ayak Mahalli Drag Yarışı  20 Ekim  2013 Pazar
9. Ayak Mahalli Drag Yarışı  17 Kasım  2013 Pazar
10.   Ayak Mahalli Drag Yarışı  15 Aralık   2013 Pazar

Takvimdeki herhangi bir yarışa katılmak ister isek, facebook sayfamızdan ve blog sitemizden uyarıda bulunacağız.

Tüm katılımcılara başarılar,

GY



8 Mayıs 2013 Çarşamba

2014 Corvette fiyatlaması belli oldu !

Chevrolet 7nci nesil Corvette'in fiyatlarını duyurdu.

Coupe $51.995'dan başlarken, Convertible $56.995'den başlayacak.

C7, Corvette tarihinde ilk köşeli arka stoplara sahip. Chevrolet bunu yaparken küresel satışı artırmak adına genç kullanıcıları hedeflediğini söylüyor. Bizce Corvette'in piyasadaki 'unique' olma özelliği ve klasikleşmiş 'yuvarlak stoplu' imajı biraz zedeleniyor. Biz Camaro'ya benzediği için beğenmedik.



2014 model Stingray'de motor 450 hp ve 450 lb-ft (610 NM) tork olacak. Müşteriler; rev-matching diye adlandırılan, VW gruptaki DSG veya BMW'deki M şanzımanın bir tik ötesi olan 7-ileri manual veya 6-ileri otomatik vites tercih edebilecek.

6.2 litrelik V8 motor, kullanılan değişken zamanlı subap sebebiyle artık daha verimli ve bir öncekine göre 99 pound (45 kg) daha hafif. Standart olarak sunulan carbon-fiber kaput ve çıkarılabilir tavan (sadece coupe'de mevcut) sayesinde ağırlık noktası yere daha yakın. Bunlara sıkıştırılmış, eskisine göre daha rijit alüminyum şase de eklenince; bugüne kadar üretilen yol tutuşu en yüksek Corvette doğmuş oluyor.


Z51 paket ile daha büyük fren rotorları, revize edilmiş vites dişli oranları ve LSD (limited-slip differential) alınabiliyor. Aynı paket ile 19-inch ön, 20-inch arka jant sahibi de olabiliyorsunuz.


Eylül ayında satışa sunulacağı anons edilen otomobilin sürücülerine şimdiden keyifli sürüşler,

Gökalp

6 Mayıs 2013 Pazartesi

Gece Yarısı nedir ?

Gece Yarısı; otomobili bir meta olarak görmeyen, civata, somun, dişli ve yağdan fazlası olduğuna inanan bir grup otomobil severden oluşan topluluktur. 

Gece Yarısı; gece yarışı fikrinden yola çıkan, cadde yasalarına uyan, başkalarının hayatını tehlikeye atmadan  sürüşten keyif alabilen bir oluşumdur. Bunun için de en ıssız zamanları ve en ıssız coğrafyaları seçer. 

Bu blog sitesi, facebook sayfasına bir yönlendirme sayfası olarak değerlendirilebilir. Facebook sayfası her ne kadar tüm üyelere açık olsa da geceyarisi.org etkinlik odaklı ve dahili kaynak ile beslenen bir blog sitesi olacaktır. Kalabalığın, grubun standart sapmasını artıracağı ve bu durumun grubun yararına olmayacağı düşüncesinden hareketle; geceyarisi.org etkinliklerine 'referans' ile katılım ; otomobil severleri şaşırtmamalıdır. 

Dünyada çok az örneği olan bu topluluk bir fan club, dernek vs değildir. Otomobilden haz almanın dışında hiç bir gayesi bulunmaz, bir başkana, bir yönetim kadrosuna da ihtiyacı yoktur, olmayacaktır. 

Gece Yarısı'nın çıkış noktası Detroit otomotiv endüstrisidir ancak karakterli makineler ile kuzey İtalya'nın Maranello şehrinden veya Münih fabrikasından doğan aynı tutkuya da kucak açar.

Keyifli sürüşler,

Gökalp,
LOV2XLR8